SOSYAL BİLGİLERİN TANIMI ve TÜRKİYE’DEKİ TARİHİ GELİŞİMİ
Sosyal Bilgiler
Sosyal Bilgiler, bireyin toplumsal var oluşunu gerçekleştirebilmesine yardımcı olması amacıyla; tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimleri ve vatandaşlık bilgisi konularını yansıtan; insanın sosyal ve fiziki çevresiyle etkileşimin geçmiş, bugün ve gelecek bağlamında incelendiği; toplu öğretim anlayışından hareketle oluşturulmuş bir ders programıdır.  

Sosyal Bilgiler Dersinin Türkiye’deki Tarihi Gelişimi
>Türkiye’de Sosyal Bilgiler bir ders olarak ilk kez 1968’de benimsenmiştir. Bu tarihten önce bu dersin içeriğini oluşturan tarih, coğrafya ve yurttaşlık bilgisi ilkokullarda ayrı dersler olarak okutulmaktaydı.
>1968’de ilkokulun 4. ve 5. sınıflarında tarih, coğrafya, yurttaşlık bilgisi adı altında okutulan konular birbirleriyle yakın ilişkileri ve çocuğa uygunluğu bakımından birleştirilerek “Sosyal Bilgiler” adı altında bir bütün haline getirilmiştir.
>Ders ortaokulun 1. ve 2. sınıflarında haftada 5 saat, 3. sınıflarında ise dört saat olarak okutulmuştur.
>1985’te ortaokullarda okutulan Sosyal Bilgiler dersi kaldırılarak yerine Milli Coğrafya ve Milli Tarih dersleri konulmuştur.
>1992 yılında yeni bir vatandaşlık bilgileri programı uygulamaya konmuştur.
>1997’de 8 yıllık zorunlu eğitim ile Milli Tarih ve Milli Coğrafya dersleri kaldırılmış, 1998’de yerlerine tekrar 4-7. sınıfları kapsayacak şekilde yeni bir Sosyal bilgiler dersi öğretim programı yürürlüğe konmuştur. 
HAZIRLAYAN: Arş. Gör. Tuğba SÖMEN
Axact

Axact

Vestibulum bibendum felis sit amet dolor auctor molestie. In dignissim eget nibh id dapibus. Fusce et suscipit orci. Aliquam sit amet urna lorem. Duis eu imperdiet nunc, non imperdiet libero.

Post A Comment:

0 comments: